اشتباهات رایج هنگام وزن کردن خود
#1
اشتباهات رایج هنگام وزن کردن خود

۱. اکثر روزها
وزن کردن روزانه در بیشتر موارد، غیر ضروری و ناسالم است و اغلب منجر به افکار و رفتار وسواسی می‌شود. در بیشتر مواقع برای اکثر افراد، وزن کردن بطور هفتگی مناسب خواهد بود.

۲. وقتی در محل دیگری هستید
بهتر است که همیشه خودتان را با یک ترازو وزن کنید. به این ترتیب، حتی اگر ترازو کاملا تنظیم نباشد، شما در مورد کاهش یا افزایش وزنتان به نتایج دقیق‌تری دست پیدا خواهید کرد.

۳. وقتی ترازو ارزان قیمت باشد
بعنوان یک اصل، هر چه ترازو ارزانتر باشد، دقت آن کمتر است. تجربه‌ی من این است که اکثر ترازوهای داخل حمام، معمولا در وزن‌های پایین، دقیق نیستند. در ۲۰ سال گذشته، من به شکایت‌های مردم در مورد اینکه ترازوهای باشگاه، آنها را سنگین نشان می‌دهد، گوش کرده‌ام. متاسفانه برای آن افراد، این ترازوها بسیار دقیق هستند.

۴. هنگامیکه ساعت ۸ شب است و شما هم شام سنگینی خورده‌اید
در شرایط عادی، همه‌ی ما در پایان روز، سنگین‌تر هستیم، نه چاق‌تر! این اختلاف طبیعی، به این معناست که کسی مانند من، می‌تواند در شب براحتی ۳ تا ۴ کیلو سنگین‌تر باشد. به همین دلیل، بهتر است که ما همیشه در یک زمان از روز، روی ترازو برویم. ترجیحا، در اول صبح که از خواب بلند می‌شویم.

۵. وقتی لباس‌های سنگین پوشیده‌اید
لباس‌ها می‌توانند تا ۴ کیلو وزن داشته باشند! بنابراین برای دقت بیشتر، ترجیحا خودتان را بدون لباس وزن کنید. اگر ممکن نیست، تا جایی که امکان دارد لباس کمتری بپوشید و در هر بار وزن کردن، از همان لباس استفاده کنید.

۶. بلافاصله بعد از اینکه تمرین شدیدی انجام داده‌اید
مگر اینکه میزان نوشیدن مایعات و از دست دادن آب بدنتان را قبل و بعد از تمرین اندازه گرفته باشید، خودتان را پس از یک تمرین شدید وزن نکنید. از دست دادن ۲ کیلو از آب بدن در طول یک جلسه‌ی تمرینی یک ساعته، آسان است. بنابراین خودتان را با کاهش موقت وزنتان فریب ندهید! آب، چربی نیست، و یک لیتر آب یا عرق دقیقا یک کیلو است.

۷. هنگامیکه ترازو روی فرش است
مطمئن شوید که ترازو روی یک سطح محکم مانند کاشی، چوب و بتن باشد، در غیر اینصورت آنچه روی ترازو می‌خوانید، ممکن است صحیح نباشد.

۸. روزهای خاصی از ماه
می‌دانم که شما خانم‌ها نیازی به توضیح من ندارید، اما بله، در دوره‌ی قاعدگی زنان که معمولا بین ۲ تا ۷ روز در ماه است، وزن شما بعلت احتباس آب، بطور موقت بالا می‌رود. بهتر است که در طول این دوره، از وزن کردن خودتان خودداری کنید.

۹. وقتی که فکر وزن کردن، شما را دچار اضطراب می‌کند
رفتن روی ترازو به طرز فکرتان بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید و باور دارید که یک تجربه‌ی استرس آور است، همینطور هم خواهد بود. وزن کردن، می‌تواند یک تمرین ساده‌ی جمع آوری داده، یا یک اتفاق پریشان کننده باشد.

اگر نمی‌توانید ترستان از ترازو را کنترل کنید، شاید بهتر باشد برای مدتی از یک ابزار ارزیابی دیگر استفاده کنید. اندازه گیری هفتگی دور کمر، تست ماهیانه‌ی ترکیب بدن، و انواع آزمایش‌های تناسب اندام، همگی جایگزین‌های مناسبی هستند.

۱۰. وقتی که از ظاهر، احساس، و عملکردتان راضی هستید
اگر خوب بنظر می رسید، احساس خوبی دارید، و سالم هم هستید، اعداد چه اهمیتی دارند؟
[تصویر:  mahak.jpg]
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مرتبط با این موضوع…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  رایج ترین وسیله بهداشتی که ممکن است سرطانزا شود! roze3orkh 0 601 08-01-2015، 06:53 PM
آخرین ارسال: roze3orkh
  چند روش ساده برای پاک کردن لکه های پوستی سعید. 0 747 11-24-2014، 11:00 AM
آخرین ارسال: سعید.
  راه هایی برای برطرف کردن جوش های صورت LeilA 0 633 09-29-2014، 07:52 PM
آخرین ارسال: LeilA
  ریفلاکس معده (ترش کردن) nastaran 0 425 08-08-2014، 12:34 AM
آخرین ارسال: nastaran
  راه هایی برای چاق کردن صورت و گونه nastaran 0 535 07-02-2014، 09:51 AM
آخرین ارسال: nastaran
  درمان های خانگی برای سفید کردن دندان ها LeilA 0 968 05-09-2014، 02:20 AM
آخرین ارسال: LeilA
  ترفند هایی برای کم کردن کالری در هر وعده غذایی LeilA 0 910 03-27-2014، 02:25 AM
آخرین ارسال: LeilA
  روشی آسان برای آب کردن پهلو ها Navid 0 676 09-09-2013، 12:03 PM
آخرین ارسال: Navid
  ساده ترین روش برای پیشگیری از ترش کردن! 77mona 0 576 08-25-2013، 09:51 PM
آخرین ارسال: 77mona
  قوی کردن عضلات Navid 0 610 06-28-2013، 01:28 AM
آخرین ارسال: Navid

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


تبلیغات متنی