خوراکی های مفید برای تقویت تمرکز
#1
خوراکی های مفید برای تقویت تمرکز با یک رژیم غذایی ساده می‌توانید حالتان را بهتر کرده و با افزایش تمرکز خود فعالیت و عملکرد بهتری در کارهای روزمره داشته باشید.

برخی افراد در طول یک روز کاری در محل کار احساس خواب آلودگی و عدم تمرکز می‌کنند در حالی که استفاده از برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند توان طبیعی مغز را افزایش دهد و شما را سرحال کند و ذهن‌تان را تقویت کند.

برخی از خوردنی‌هایی که به افزایش تمرکز و توان ذهنی کمک می‌کنند عبارتند از:

[عکس: he3168.jpg]

- ماهی‌های چرب
برای افزایش تمرکز، سلول‌های مغز نیازمند ماده‌ای به اسم «میلین» هستند که این چربی در امگا3 (موجود در ماهی‌های چرب) وجود دارد. پس با مصرف ماهی‌های چرب هر روز از این نوع ماده استفاده کنید.

[عکس: he3167.jpg]

- تخم کدو
مصرف روزانه این ماده به افزایش عنصر «روی» و در نتیجه افزایش تمرکز شما کمک می‌کند. این خوردنی همچنین منبع سرشاری از اسید چرب امگا3 است.


[عکس: he3166.jpg]

- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی حاوی یک نوع آنتی اکسیدان به اسم «لیکوپن» است که از مرگ سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند. با جلوگیری از مرگ سلولهای مغزی توجه و تمرکز شما بیشتر شده و ذهنتان متمرکزتر می‌شود. همچنین مهارت‌های حل مسئله نیز در شما افزایش می‌یابد.

[عکس: he3165.jpg]

- اسفناج
سطح بالای پتاسیم در اسفناج، سرعت انتقال پیام‌های عصبی را افزایش داده و ذهن را پاسخگوتر و قوی‌تر می‌سازد.

[عکس: he3164.jpg]

- بلوبری
این خوردنی به عنوان یک منبع مهم آنتی اکسیدان و پلی فنول و ترکیبات ضدالتهابی عمل می‌کند که بر عملکرد مغز و سیستم عصبی تاثیرات مثبتی داشته و از ضعف حافظه جلوگیری می‌کند.

[عکس: he3159.jpg]

- چای سبز
چای سبز حاوی کافئین کمتری است ولی به عنوان یک ماده‌ای که ایجاد انگیزه کرده و محرک است استفاده می‌شود که جایگزین خوبی برای قهوه است. این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان و فلاوونوئید است.

[عکس: he3163.jpg]

- گردو
با اضافه کردن گردو به سالاد، ماست و ... می‌توانید مهارت‌های استدلالی خود را از طریق ترکیباتی مانند اسید چرب امگا3، پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌ها افزایش دهید.


[عکس: he3162.jpg]

- نخود
این ماده حاوی منیزیم است که مانند پتاسیم سرعت انتقال پیام در میان سلولهای مغزی را افزایش می‌دهد و روند گردش خون را آسانتر می‌سازد که این موضوع انتقال خون و اکسیژن‌رسانی به مغز را تسهیل کرده و افزایش می‌دهد.

[عکس: he3161.jpg]

- گوجی بری
این میوه شبیه به ذغال‌اخته که در چین سالهاست به خواص درمانی‌اش معروف است به رفع خستگی کمک می‌کند و حاوی آنتی اکسیدان بسیار زیادی است. این خوردنی همچنین حاوی ویتامین A‌ است که این ویتامین از کم شدن انرژی در بدن جلوگیری می‌کند.


[عکس: he3160.jpg]

- تخم مرغ
تخم مرغ حاوی «فنیل آلانین» است، مولکولی که توسط بدن برای ترشح ماده شیمیایی به منظور بهبود وضعیت روحی استفاده می‌شود. استفاده از تخم مرغ به این دلیل،‌ موجب افزایش هوشیاری شما و انگیزه بیشتر برای انجام کارهایتان می‌شود.

منبع: beytoote.com
[عکس: mahak.jpg]
پاسخ
سپاس شده توسط: سعید. ، asma75


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  داروهای گیاهی برای مبارزه با استرس Navid 0 243 08-31-2017، 08:50 PM
آخرین ارسال: Navid
  روشی مفید برای سم زدایی بدن LeilA 0 462 08-05-2016، 03:34 PM
آخرین ارسال: LeilA
  میوه های مفید برای محکم کردن پوست LeilA 0 567 09-23-2015، 01:20 AM
آخرین ارسال: LeilA
  خوراکی های مفید برای داشتن پوستی براق و زیبا LeilA 0 706 08-20-2015، 12:31 AM
آخرین ارسال: LeilA
  غذای مناسب برای عضله سازی LeilA 0 750 08-14-2015، 01:36 AM
آخرین ارسال: LeilA
  فواید قارچ خوراکی LeilA 0 677 07-06-2015، 03:37 AM
آخرین ارسال: LeilA
Thumbs Up تغذیه مناسب برای تقویت حافظه LeilA 0 777 05-12-2015، 01:32 AM
آخرین ارسال: LeilA
  خواص خوراکی‌ های مشکی LeilA 0 808 01-27-2015، 01:22 PM
آخرین ارسال: LeilA
  دمنوش برای کاهش فشارخون LeilA 0 728 01-20-2015، 08:48 PM
آخرین ارسال: LeilA
  خواص کرفس برای لاغری و پیشگیری از بیماریها LeilA 0 673 01-14-2015، 03:22 PM
آخرین ارسال: LeilA

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان


تبلیغات متنی